Telefonförsäljare

Det ringde idag, jag svarade, "Hallå?" Tysnad...mer tystnad och sen en mycket trevlig tjej "Hej, jag ringer från X bokklubb och jag vill bara säga att jag inte ringer för att sälja något till dig". Funderar på vilken säljarkurs hon gick, eller inte gick, men ljuga kunde hon. Jag sa nej till den gåva hon ville ge till mig, oartigt jag vet. Gåvan innefattade dock tre obligatoriska köp från företagets stora och välsorterade utbud... Hmm men inte nio som det varit innan enligt den trevliga tjejen i luren. Nej, det var ju bra, inte nio - bara tre. Och i och med det blev det en gåva och hon ringde inte alls till mig för att försöka sälja något. Drog detta tänk lite längre, funderade kring hennes vänskapsrelationer, tjänster och gentjänster låg nära till hands. Vid närmare eftertanke kanske hon inte var så trevlig som hon lät - eller så trodde hon själv på att hon inte ringde för att sälja något.

Så man vet aldrig - men gåvor kan komma att stå en dyrt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0