En passion

Njöt precis av en smakupplevelse som blivit något av en passion för mig. Genast slog det mig att jag borde dela med mig av receptet, och eftersom det kommer från mig så är det minst sagt en lättlagad "rätt". Ni tar en knäckebrödskiva, helst ska det vara en stor bit, sen mosar ni fetaost, gärna smaksatt, på knäckebrödet. Tag därefter fina strimlor rödlök och lägg ovanpå, toppa till sist med färska tomatskivor. Ät och njut, det smakar medelhav!

På fredag kväll ska måltiden kryddas med en burk oliver och avslutas med ett noga utvalt glas rött och två praliner av sorten körsbär i likör...

Det ovan beskrivna är för mig en optimerad smakupplevelse, enkelt, gott och perfekt komponerat...:-)

Inser att det inte är någon risk att jag får smeknamnet "mat-Frida", men det är gott, jag lovar och väldigt väldigt lättlagat.




Kommentarer
Postat av: Madde

Det låter väldigt gott. Jag lär testa det! :)



Min favoritmacka är annars hårtbröd, avokado, keso & italiensk salladskrydda. VÄLDIGT GOTT!

2009-09-26 @ 10:33:35
URL: http://thisishowisayit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0